• MICHAL HATINA

Onboarding Online | Offline?

Řada firem, které hledají nové spolupracovníky, se nyní soustředí na nábor lidí, kteří budou schopni pracovat i na dálku.



Přestože je důležité soustředit se na jejich měkké dovednosti a osobní vlastnosti, je také klíčové dobře zorganizovat onboardingový proces ve firmě, který vašim nováčkům pomůže rychle dosáhnout požadovaného výkonu a samostatnosti. Seznamte se s klíčovými prvky, které by váš online onboarding měl obsahovat.

Pracovní rozvrh Navzdory velké míře flexibility v pracovním režimu pracovníků na dálku, je často nezbytné, aby se plány překrývaly s týmovými schůzkami a spoluprací v reálném čase. Někteří vzdálení členové týmu mohou být online a dostupní jen v určitých časových blocích a je potřeba tento fakt jasně komunikovat v týmu. Externí členové týmu se mohou nacházet i v různých časových pásmech a každý by si měl být vědom časových rozdílů, aby se předešlo zbytečnému zmatku nebo frustraci spojené s týmovou spoluprací, správou úkolů a plánováním. Nechte nové zaměstnance potvrdit jejich lokaci a pracovní dobu, poté vytvořte „týmovou mapu“, aby zaměstnanci mohli navzájem vidět časové pásmo a dostupnost kolegů. Můžete také použít sdílený nebo veřejný kalendář a zobrazit tak pracovní dobu a dostupnost každého uživatele, abyste minimalizovali průběžné plánování. Nástroje pro spolupráci Bezproblémová komunikace a spolupráce jsou klíčem k úspěchu virtuálních týmů. Poskytujte komplexní školení novým zaměstnancům, aby věděli, jak efektivně využívat všechny nástroje týmové spolupráce, jako jsou aplikace pro zasílání zpráv, sjednocená komunikační platforma, software pro správu projektů a systém sdílení souborů. Komunikační plán Vzhledem k mnoha dostupným komunikačním technologiím musí zaměstnanci vědět, kdy mají používat platformu a znát očekávání spojená s každou z nich. Tím se zajistí, aby členové týmu používali správný kanál pro správný účel. Vytvořte komunikační plán a stanovte očekávání ohledně doby odezvy. Například Slack chat vyžaduje okamžitou odpověď a e-mail by měl být zodpovězen do 24 hodin. V naléhavých případech, které vyžadují okamžitou pozornost, by zaměstnanci měli volat, posílat textové zprávy nebo používat aplikaci pro zasílání zpráv (např. WhatsApp). IT nastavení Vzdálení zaměstnanci se musí připojit k vašim systémům pomocí vlastního vybavení a sítí. Poskytněte řádné školení a podporu v oblasti IT, aby měli přístup ke všem softwarovým platformám a informacím, které potřebují k výkonu své práce. Nezapomínejte navíc na význam kybernetické bezpečnosti. Vzhledem k vysokým nákladům na narušení dat by vzdálení členové týmu měli podniknout nezbytné kroky k zajištění bezpečnosti svých připojení a soukromí svých sítí, aby chránili citlivé informace a data zákazníků vaší organizace. Další tipy:

  • Pomocí automatizačního softwaru zefektivněte pracovní toky, eliminujte úzká místa, snižte chyby a zajistěte bezproblémovou zkušenost zaměstnanců, která vám pomůže zlepšit míru retence.

  • Používejte elektronické formuláře a digitální podpisy k minimalizaci papírování a snížení zpoždění a chybovosti. Vyřešte všechny administrativní úkoly rychle, aby se noví kolegové mohli soustředit hlavně na práci.

  • Pomozte kolegům se zorientovat ve firmě pomocí videochatu. Ideálně pořiďte z diskuze také záznam pro budoucí navigaci.

  • Zajistěte, aby noví zaměstnanci měli možnost setkat se se svými kolegy prostřednictvím videohovorů, aby se cítili v týmu pohodlně a vítáni. Povzbuďte je, aby položili otázky a navázali individuální rozhovory.

  • Nastavte systém průběžných kontrol pro získání zpětné vazby a zodpovězení dotazů, aby nováčci cítili podporu a zároveň udrželi svou produktivitu.


30 zobrazení